Kárenyhítés, kárbejelentés és fotózás – minél előbb tegyük meg!

A második legtöbb lakásbiztosítási szerződést kezelő biztosítótársaságnál a kárbejelentések száma a júniusi viharok, felhőszakadások, jégverések, illetve villámcsapások következtében megközelítette a 3800 darabot, melynek kárösszege meghaladja a 420 millió forintot. Csak tegnap több mint 1000 lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett a Groupama Biztosítóhoz.

A kárbejelentések harmada az ország középső részéről, Budapestről, illetve Pest és Bács-Kiskun Megye területéről érkezett. A károkat jellemzően a viharos erejű szél, felhőszakadás, jégverés okozta, de kiemelkedően sokszor érintik az otthonokat a villámcsapások is: minden negyedik bejelentés villámcsapás másodlagos hatása által okozott károk miatt érkezik a Groupama Biztosítóhoz.

Az idei viharszezon jellemzője, hogy egyre koncentráltabban jelentkeznek az extrém időjárási jelenségek. Kisebb területeket, egyre intenzívebben érintenek a kialakuló szupercellák, villámárvizek, jégverések. A Groupama Biztosító összefoglalta azokat a hasznos tanácsokat, melyek segíthetnek az ügyfeleknek, hogy amennyire lehet, felkészüljenek a viharokra, és zökkenőmentes legyen a kárrendezés is.

 

Tippek vihar előttre és utánra

  • A szükséges karbantartásokat végezzük el

Fontos a folyamatos karbantartás: a sérült, károsodott, elhasználódott épületszerkezeteket a további károk elkerülése érdekében érdemes mielőbb megjavíttatni. A csapadékvizet elvezető vezetékek, árkok karbantartásának, a tetőzet időszakos ellenőrzésének kiemelt a jelentősége a viharkárok megelőzésében.

 

  • Vihar előtt is tegyük meg a szükséges óvintézkedéseket

Ha erkéllyel, terasszal, loggiával vagy udvarral rendelkezünk, a közelgő vihar előtt érdemes ellenőrizni, hogy a szabadban hagyott tárgyakat védett helyre tettük-e. A házat, lakást úgy érdemes elhagyni, hogy a szellőztetésre nyitva hagyott nyílászáról becsukásáról is gondoskodunk.

Kapcsoljuk ki és húzzuk ki a konnektorból a nagy értékű műszaki cikkek vezetékeit!

Jó, ha gondolunk gépjárművünk biztonságára is: ha tudjuk, hogy jégverés közeleg, álljunk be fedett helyre – saját garázsunkba vagy akár egy közeli bevásárlóközpont mélygarázsába, de az is megoldás, ha letakarjuk az autót pléddel vagy jégvédő paplannal.

 

  • Ellenőrizzük lakásbiztosításunkat

Annak érdekében, hogy otthonunk ne legyen alulbiztosítva, 2-3 évente mindenképpen nézessük át lakásbiztosítási szerződésünket, de ha valamilyen változás állt be ingatlanunkkal kapcsolatban, akkor sűrűbben is. Ha valamilyen bővítés történt az ingatlanon, például melléképület, új emelet vagy medence épült, ezeket érdemes bevonni a lakásbiztosítási szerződésbe, különben ezek károsodására nem tud fizetni a biztosítótársaság.

A biztosítás ellenőrzése során érdemes arra is figyelmet fordítani, hogy szerződésünk kiterjed-e villámcsapás másodlagos hatása fedezetre, illetve, hogy a szerződésben az erre a veszélynemre meghatározott limit elegendő-e, hiszen az egyre gyakoribbá váló villámlások következtében károsodhatnak a villámvédelmi berendezések, de akár a nagy értékű szórakoztatóelektronikai készülékek is.

 

  • Kárenyhítés, kárbejelentés és fotózás – minél előbb tegyük meg!

Ha megtörtént a baj, a legfontosabb, hogy a lehető legrövidebb időn belül jelentsük be a kárt a biztosítótársaságnak, illetve, ha szükséges, akkor természetesen a Katasztrófavédelemnek is.

A megsérült, megbontódott épület ideiglenes védelméről is gondoskodni kell, hogy ne károsodjon még jobban. Ha törmeléket, maradványokat kell eltávolítani például a lakótérből, akkor nyugodtan tegyük meg, nem kell megvárni, amíg a kárszakértő megérkezik, tanácsos azonban a maradványokat megőrizni a szemléig.

Az elöntési, beázási, átnedvesedési károk esetén fokozott óvatossággal bánjunk az elektromossággal: amennyiben indokolt, szakember által történő átvizsgálásig áramtalanítsunk!

A fentiek mellett fontos, hogy készítsünk lehetőleg több fotót a kárról, dokumentáljuk a kárt! Ezek nagyban segítik és gyorsítják is a kárrendezés folyamatát, megelőzhetővé teszik a vitás helyeztek kialakulását.

 

Groupama Biztosító Zrt.

A Groupama Biztosító közel 1,3 millió ügyfelével, teljes körű biztosítási kínálatával a hazai biztosítási piac egyik legjelentősebb szereplője. 130 saját ügyfélszolgálati irodáján és 1000 fős tanácsadói hálózatán kívül online, a GroupamaDirekten, az OTP Bank 360 fiókjában, valamint 400 alkuszpartnerén keresztül teszi elérhetővé szolgáltatásait.

Scroll To Top