ingyenes webstatisztika

Így használják az internetet a nagyvállalatok

Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből. A vállalatok jelentős része jelen van már a közösségi oldalakon is, hiszen több mint felük rendelkezik Facebook oldallal, és minden ötödik a LinkedInen ápolja kapcsolatait.

 

Az okostelefonok térhódításával egyre több időt töltünk online – a felmérések szerint naponta átlagosan több mint 5 órát. Eközben a kiskereskedelem tavalyi 4,6%-os bővülésével szemben az online piac ötödével tudta növelni bevételeit, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell, és még inkább kihasználni azt a növekedésre. „Az online jelenlét nagy lehetőségeket rejt a cégeknek, ezért tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy a hazai nagyvállalatok milyen arányban és hogyan képviseltetik magukat a világhálón. A felmérésünk eredménye szerint digitálisan van még hova fejlődniük, hiszen tízből hét vállalatnak van csak saját honlapja” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

 

A kutatás szerint a vállalatok szinte kivétel nélkül arra használják honlapjukat, hogy bemutassák termékeiket, szolgáltatásaikat, de minden nyolcadik céges honlapon már elérhető a webshop funkció is, további 8%-uknál pedig a rendelés is nyomon követhető. „A vásárlók online kiszolgálása terén mindenképpen célszerű a vállalatoknak tovább fejlődni, mivel egyértelműen nagy versenyelőnyt jelent az online rendelés lehetősége. Egy nemrég ismertetett kutatás[1] szerint idén év végére az online vásárlók száma elérheti a 3 millió főt. Érdemes tehát nyitni az új értékesítési csatornák, a digitalizáció felé, hiszen elősegíthetik a könnyebb és gördülékenyebb üzletmenetet” – tanácsolja a szakember.

 

A nagyvállalatok is ott vannak a közösségi oldalakon

Manapság a közösségi oldalakon való jelenlét is egyre inkább elvárás. „A cégek többsége már felismerte a közösségi média erejét, hiszen több mint felüknek van Facebook oldala, és minden ötödik vállalatot megtalálunk a LinkedIn-en. A céges videós tartalmak előállítására azonban egyelőre még nem csaptak le a cégek itthon, csupán minden tizedik vállalatnak van Youtube csatornája, blogot pedig mindössze  a cégek 4%-a ír” – mondta el az eredmények alapján Patrick Van Overloop.

 

 

 

A K&H nagyvállalati növekedési index kutatásról

A hazai nagyvállalatok jelentős gazdasági szerepe miatt a K&H Csoport a GfK Hungária Piackutató Intézettel együttműködésben 2014-től kezdődően átfogó negyedéves kutatást végez, amelyben feltérképezi a hazai nem-állami nagyvállalati szektor aktuális helyzetét, valamint hogy hogyan látják saját cégük és a gazdasági környezet változásait a következő egy évben. A kutatás 350, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem állami tulajdonú cég döntéshozójának megkérdezésével történik. A legutóbbi felmérés 2017. augusztus 15. és szeptember 18. között zajlott.

 

 

 

           

 

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan több mint 4100 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1 800 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2017. szeptember 30-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 624 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít rendszeres megrendeléseket és tevékenységet.

 

 

K&H Bank

  1. III. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 255 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 926 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 32,2 milliárd forint

 

K&H Biztosító

  1. III. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS, nem auditált): 13,2 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS, nem auditált): 164,4 milliárd forint

biztosítástechnikai eredmény (IFRS t, nem auditált): 3,47 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS, nem auditált): 2,06 milliárd forint

[1] GKI Digital, Online Kiskereskedelem Infografika 2017

640x40_feher
Scroll To Top