ingyenes webstatisztika

Így használják az internetet a kkv-k

A hazai kkv-k kezdik felismerni az online világot, tízből hét cég rendelkezik ugyanis saját weboldallal, egy jelentős részük pedig már a legnépszerűbb közösségi média felületen is jelen van – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. A céges honlapot túlnyomó többségük általános céginformációk megosztására használja, de nem ritka a webshop funkció sem, míg a vevőkkel való kapcsolattartásra és a munkaerő toborzásra inkább a Facebookot részesítik előnyben.

 

Az eNET legfrissebb kutatása szerint a felnőtt magyar internetezők 89 százaléka, azaz közel 5,3 millióan használnak okostelefont, a legnépszerűbb online tevékenység a böngészés (72%), miközben a közösségi média oldalak látogatása is igen népszerű (67%). Ezzel két év alatt mintegy 800 ezerrel bővült az okostelefont használók tábora, a mobilnetezők száma pedig 1,7 millióval emelkedett.

 

„Az online jelenlét nagy lehetőségeket rejt a cégeknek, ezért is tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy a hazai kkv szektor milyen arányban és hol képviselteti magát a világhálón. A K&H kkv bizalmi index kutatásunk eredménye szerint a cégek figyelembe veszik az okostelefont használók táborának dinamikus növekedését és a felhasználói szokások változását, hiszen tízből hét vállalkozásnak van saját honlapja, 35 százalékuk pedig a Facebookon is jelen van”. A DESI 2019 felmérés alapján a magyar internetezők 86%-a használ közösségi médiát, ami a második legmagasabb arány az EU-ban, így azon vállalkozások, akik magánszemélyeknek értékesítik a szolgáltatásaikat, termékeiket elkerülhetetlen a jelenlét a közösségi felületeken”– mondta el Kökény Roland, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. „Emellett azt is látni kell, hogy az inkább szakmai LinkedIn, és a szórakoztató vonalat képviselő Instagram egyelőre még nem annyira népszerű a cégeknél, a vállalkozások negyede pedig semmilyen online felületen nincs jelen” – tette hozzá Kökény Roland.

A kutatás rávilágít arra is, hogy a vállalkozások a különböző online felületeket más-más célra használják. „A válaszokból kiderül, hogy bemutatkozásra, céginformációk és elérhetőség megosztására, illetve értékesítésre inkább a weboldalt használják. Ha azonban kapcsolattartásról vagy a leendő munkatársak megtalálásáról van szó, már a közvetlenebb kommunikációt lehetővé tevő Facebookot részesítik előnyben” – mondta el a szakember.

 

 

A K&H kkv bizalmi indexről

A K&H és a GfK Magyarországon elsőként kezdte el vizsgálni a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index összeállítása 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint* éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével történik. A kutatásában a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló 10 gazdasági tényezőt és annak várt változásait vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok. A K&H kkv bizalmi index a 10 részindex súlyozott átlaga, annak megfelelően, hogy az egyes tényezőket mennyire fontosnak ítélik a vállalkozások. A legutóbbi felmérés 2019. augusztus 27. és szeptember 13. között történt.

A kutatásban megkérdezett vállalkozások méret és árbevétel-kategória szerint:

mikrovállalkozások (20 – 100 millió Ft)

kisvállalkozások (101 – 300 millió Ft)

középvállalkozások (301 millió Ft – 2 milliárd Ft)

* 2010 első negyedévét megelőzően 700 millió forint

   

 

A K&H Csoport

Az ország egyik vezető és országosan közel 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit mindenkor magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és csoportszinten több mint másfélmillió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 2300 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet

 

 

 

K&H Bank

  1. III. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 349 milliárd forint

mérlegfőösszeg: (IFRS konszolidált, nem auditált): 3 318 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 37,7 milliárd forint

 

K&H Biztosító

  1. III. negyedévének végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 15,4 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 182,7 milliárd forint

biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 5,2 milliárd forint

adózás utáni eredmény: (IFRS konszolidált, nem auditált): 3,9 milliárd forint

640x40_feher 640x40_feher
Scroll To Top