A COVID-19 otthonmaradásra kényszerítette a legtöbb magyart is. Az iskolák, munkahelyek és látványosságok bezárása óriási változást hozott a mindennapi életünkbe.
A Picodi.com elemző csoport megvizsgálta a Google keresések tartalmát és rangsorolta a legnépszerűbb tevékenységeket a világjárvány idején.
Otthon rekedve
Közelebbről megvizsgáltuk a legnépszerűbb tevékenységeket és hobbikat, mint, mozi, olvasás, különböző játékok és még sok más. Megnéztük az e tevékenységekhez kapcsolódó keresések gyakoriságát 2020 Márciusában és összehasonlítottuk az előző évek Márciusi adataival.
A statisztikák kiértékelése után a következő eredményeket kaptuk: szinte az összes tevékenység, amihez el kell hagynunk az otthonunkat vesztett a népszerűségéből: a mozizás 81%-kal csökkent, színház 68%-kal, koncertek 67%-kal. A magyarok elvesztették érdeklődésüket a nyelvtanulás iránt is (62%-kal csökkent). Valószínű ez most nem élvez prioritást egy lezárt határokkal levő országnak.
Az online kurzusok is népszerűbbek 58%-kal, ami jelentheti a munkaerőpiac bizonytalan helyzete okozta szükségességet az új képesítések elsajátításában Különböző kreatív tevékenységek, mint a kollázs készítés (73%), rajzolás (30%), horgolás (13%) is népszerűséget nyertek.
Érdekesség, hogy bár otthon töltjük napjainkat, a főzés és takarítás iránt vesztettünk az érdeklődésből -10 és -38%-kal.
A keresés módszertana
A kutatás alapjául szolgált a különböző kulcsszavak népszerűségének 2020 márciusi változása az archív előző évi Google adatokhoz képest. (Google Trends-en keresztül)