ingyenes webstatisztika

GfK: kissé romlott a fogyasztói hangulat januárra Németországban

Romlott valamelyest a német fogyasztói hangulat a GfK gazdasági kutatóintézet januárra vonatkozó felmérésében, amelynek megállapítása szerint a lakosság magas költekezési hajlandóságát még a romló gazdasági kilátások sem tudják csorbítani.

A GfK fogyasztói hangulatindex januárra vonatkozóan 9,6 pontra csökkent a decemberi 9,7 pontról a várt javulás, 9,8 pont helyett.
A fogyasztók gazdasági környezet alakulásával szembeni várakozásait számszerűsítő részmutató 6,1 ponttal mínusz 4,4 pontra csökkent decemberben a novemberi 2,7 pontról. A mutató hosszú távú átlaga, vagyis nulla alatti értéke azt mutatja, hogy a fogyasztók kevésbé bizakodóan ítélik meg a gazdasági helyzet javulásának az esélyeit.
A hivatalos GDP-előrejelzések szerint a német gazdaság az idén 0,5 százalékkal, jövőre pedig egy százalékkal növekedhet.
A fogyasztók jövedelmi várakozásait számszerűsítő részmutató 10,5 ponttal 35,0 pontra, több mint hat éve a legalacsonyabbra csökkent januárra vonatkozóan. A lakosság jövedelmi várakozásait elsősorban az egyes ipari szektorokat, főként az autóipart sújtó elbocsátási hullám terheli meg. A mutató viszonylag magas szintje ugyanis a már évek óta kifejezetten kedvező munkaerő-piaci helyzet alapozta meg Németországban. A növekedés dinamikája azonban az utóbbi időszakban kezdett veszíteni az erejéből.

A lakosság költekezési hajlandóságát számszerűsítő részmutató mindazonáltal javult, 2,2 ponttal 52,2 pontra emelkedett. “A lakosság vásárlási hajlandósága még a meglehetősen viharos gazdasági környezetben is az egész évben mindvégig makacsul magas szinten tartotta magát. A fogyasztók vásárlási kedvét a jelek szerint eddig semmi nem volt képes kikezdeni” – mondta Rolf Bürkl, a GfK szakértője.
A magas vásárlási hajlandóság részben az Európai Központi Bank (EKB) kamatpolitikájának is tulajdonítható – mondta. A megtakarítási hajlandóság ugyanis a betétek büntetőkamata miatt történelmi mélypontra esett. Ez persze a kiskereskedelem számára egyáltalán nem rossz hír.
https://www.gfk.com/insights/press-release/german-consumers-remain-in-spending-mood/

 
(MTI)

640x40_feher 640x40_feher
Scroll To Top