ingyenes webstatisztika

Fontos változások idén az online számlázásban

Bár rendszeresen életbe lépnek adójogszabályi változások, de mégis vannak olyanok, amik igazi mérföldkőnek számítanak. Olyan mértékű változást hoznak, ami nagyon sokakat érint, amire sok szereplőnek fel kell készülnie. Legutóbb 2018. július 1-jén volt egy ilyen jelentős változás, és idén nyáron szintén nagy változásra kell felkészülni.

2018: életbe lép az online számlázás

A legutóbbi jelentős változás 2018. július 1-jén lépett életbe. Ettől a naptól kezdve változott a számlákkal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettség. Mi volt eddig érvényben? Az 1 millió forintot elérő vagy az azt meghaladó áthárított áfatartalom után kellett a számla adatairól nyilatkozni. 2018. július 1-től az értékhatár jelentősen csökkent: minden 100 ezer forintot elérő vagy azt meghaladó áthárított áfatartalmú számla adatszolgáltatási kötelezettséggel jár.

 

Aki számlázó programot használ, azoknak nagy valószínűséggel nem fog jelentősen megnövekedni az adminisztrációs terhük. Egy regisztráción kívül nincs különösebb teendőjük, mivel a számlázó programok automatikusan elvégzik az adatszolgáltatást a NAV felé. Persze ez csak akkor igaz, ha a számlázó programot ennek megfelelően frissítették.

 

Closeup of accountant counting on calculator and working with table

 

Mi a teendő azoknál, akik kézzel állítják ki a számlákat? Nekik a regisztráción túlmenően lesz rendszeres adminisztratív feladatuk is, mivel manuálisan kell elvégezni az adatszolgáltatást.

2020: megszűnik az értékhatár

Míg 2018-ban 1 millió forintról 100 ezer forintra csökkentették a számlák áthárított áfatartalmának értékhatárát, addig 2020-ban még tovább megy az adójogszabály és az értékhatárt teljes mértékben eltörli. 2020 július 1-jétől kezdve minden belföldi adóalany részére kiállított számlát be kell küldeni a NAV-hoz, függetlenül annak áfatartalmától.

 

Kézi számlázás esetén ez bizony komoly adminisztrációs feladatokat jelent majd. Így ha eddig nem is gondoltál rá, ezek után vélhetően elgondolkozol majd, hogy érdemes lenne valamilyen online számlázó programot választani, ami a háttérben automatikusan eleget tesz az adatszolgáltatási kötelezettségnek.

A túl sok adminisztráció a hatékonyság kárára válik

Mi a gond a sok adminisztrációval? Leginkább az, hogy rengeteg emberi erőforrást elvesz. Nagyon sok idő és energia elmegy, hogy eleget tegyél a különböző adminisztrációs kötelezettségeknek. Minden olyan manuális adminisztráció ami elkerülhető, azt jobb elkerülni és kiváltani valamilyen automatizmussal. Ugyanis ezeknek az automatizmusoknak hála több időd marad majd a saját bizniszed építeni, azokra a területekre fókuszálni amelyek igazi értéket teremtenek és amelyek szorosan hozzájárulnak a vállalkozásod sikeréhez.

 

Ha maradunk a számlázási területen, akkor sokan hajlamosak azt gondolni, hogy csak a vállalkozás által kiállított számlákkal van sok munka: figyelni a határidőket, a befizetéseket, sztornózni stb. Ez egyértelműen tévhit, hiszen a bejövő számlákkal is legalább ennyi feladat van, ezek is legalább ennyi odafigyelést igényelnek.

 

A köztudatban online számlázó néven ismert programok alapvetően a vállalkozás által kiállított számlákat kezeli. Mi a helyzet a másik oldallal? Létezik automatizált megoldás a bejövő, azaz a szállítói számlák hatékony kezelésére? Igen, a Taskingo Online Számlakezelővel egy csapásra megoldódik a szállítói számlák kezelése.

Taskingo, amivel gyerekjáték a szállítói számlák kezelése

A bejövő számlák kezelése legalább olyan fontos feladat, mint az általad kiállított számlák életútjának nyomon követése. Sőt! Kezdjük azzal, hogy a bejövő számlák kapcsán el kell tudnod dönteni, hogy egy jogos követelésről van-e szó. Nagyobb szervezetben, automatizmusok híján nem mindig egyszerű ezt eldönteni. De persze a bejövő számláknál is figyelni kell a fizetési határidőre, vissza kell tudni keresni a számlákat, ki kell fizetni azokat.

 

A Taskingo az egyik legjobb megoldás a piacon a bejövő online számlák kezelésére.

 

 

Egyetlen felületen intézheted:

  • a bejövő számlák rögzítését,
  • a jóváhagyását,
  • a kifizetéseket,
  • a könyveléssel kapcsolatos teendőket.

 

Nem csak belsős pénzügyi munkatársakat adhatsz hozzá a platformhoz, hanem akár a könyvelőt is, így egyetlen közös felületen intézhetitek a számlákkal kapcsolatos teendőket.

A Taskingoba épített automatizmusoknak hála a rendszer automatikusan kiválasztja, hogy kinek a feladata a számla jóváhagyása és ezzel egy időben értesítést is küld neki a számlával kapcsolatos teendőkről.

 

Szeretnél többet megtudni a bejövő számláidról? Semmi akadálya! Hála a beépített és az egyedi szűrési lehetőségeknek, valamint a kimutatásoknak soha nem voltál még ennyire képben milyen kiadások zajlanak a vállalkozásodban.

 

 

Miért akarnád papíron vagy éppen Excelben vezetni a kiadásokat, ha megteheted ezt egy olyan felületen, ami:

  • átláthatóságot,
  • nyomonkövethetőséget,
  • hatékonyságot,

biztosít neked, a munkatársaidnak,sőt még a könyvelődnek is.

 

A Taskingo Online Számlakezelőjében minden rögzített számla kapcsán rögtön láthatod a levonható ÁFA mértékét. Nem kell ehhez a könyvelőt kérdezni, nem kell megvárni a vállalkozás ÁFA bevallását.

 

Légy naprakész a szállítói számlák kapcsán is!

 

Próbáld ki most 1 hónapig ingyen a Taskingo-t. Még telepíteni sem kell, akár mobiltelefonról vagy tabletről is elérhető, csupán internetre lesz szükséged.

 

Ha bármiféle kérdésed van, vagy szeretnéd kipróbálni az alkalmazást – ezen a linken megteheted.

 

 

 

640x40_feher
Scroll To Top