ingyenes webstatisztika

Csődeljárást kért maga ellen a Germania német légitársaság

Csődeljárást kezdeményezett maga ellen a Germania német légitársaság és közölte, hogy azonnali hatállyal beszünteti tevékenységét – jelentette be a cég kedd hajnalban.

A berlini központú légitársaság mintegy 30 repülőgépet üzemeltetett, ezer főt foglalkoztatott és évente 4 millió utast szállított. Pénzügyi gondjai annyira súlyossá váltak, hogy képtelen volt kifizetni a januári béreket.
A német légitársaságok nagyság szerinti sorában a negyedik helyen álló vállalat “előre nem látott körülményekkel” indokolta csődjét, egyebek közt az üzemanyag tartós drágulásával a múlt nyáron, valamint az euró árfolyamvesztésével az amerikai dollárral szemben.
Két leányvállalatát, a Germania Flug AG svájci légitársaságot és a Bulgarian Eagle bolgár légitársaságot nem érinti az eljárás, a járatok az eredeti menetrend szerint közlekednek – közölték.
A legutóbbi hasonló németországi esettel, az Air Berlin légitársaság 2017 augusztusában bejelentett fizetésképtelenségének ügyével ellentétben a Germaniát az állam nem segíti ki hitellel. A kormány akkor azzal indokolta a kölcsönt, hogy az azonnali leállás miatt százezernél is több utazó rekedne távoli üdülőhelyeken. Az Air Berlin az állami pénzből még egészen 2017 októberéig tudta üzemeltetni járatait.

A Germania számára “pech, hogy most éppen tél van”, és nem nyári turistaszezon – írta a Die Welt című lap a hírportálján közölt összeállításában.
A Germania ügyét a piacgazdaságnak kell rendeznie, az államnak nincs tennivalója – szögezte le keddi nyilatkozatában Peter Altmaier gazdasági miniszter. A siker és a kudarc egyaránt része a piacgazdaságnak, az állam pedig nem menthet meg önkényesen sikertelen vállalatokat, mert az “az erőforrások helytelen allokációja” volna, ami tetemes nemzetgazdasági költséggel jár – fogalmazott.
Kiemelte, hogy az Air Berlinnek nyújtott hitel sem a cég megmentését szolgálta, hanem az önhibájukon kívül bajba került utasok tömegeinek megsegítését. A Germania esetében “jóval korlátozottabb dimenziókról” van szó – utalt a miniszter arra, hogy az 1986-ban alapított vállalkozás sokkal kisebb méretű, mint az Air Berlin, amelynek csaknem 150 repülőgépből álló flottája és több mint 8000 alkalmazottja volt.
A Germania főleg utazási irodák partnereként, charterjáratokat üzemeltető légitársaságként volt ismert. Igyekezett más piaci résekbe is betörni, voltak például iraki és iráni járatai.
A fizetésképtelenség miatt valamennyi járatát törölték kedden, a berlini nemzetközi repülőtereken 15 járatot, a düsseldorfi repülőtéren 6 járatot. Az ARD országos köztelevízió összeállítása szerint kiesése főleg a kisebb németországi repülőtereket, például Rostock, Erfurt és Friedrichshagen repülőterét érinti érzékenyen.
Az utazási irodáknál, szervezett utak részeként vásárolt jegyek esetében az irodának el kell juttatni az érintetteket a célállomásra, az egyénileg vásárolt jegyek tulajdonosainak viszont a saját költségükre, segítség nélkül kell megoldaniuk helyzetüket. Több német légitársaság, köztük a Lufthansa és a Condor kedvezményes jegyeket kínál a Germania utasainak.(MTI)

640x40_feher
Scroll To Top