ingyenes webstatisztika

Cégkapu: már csak pár napja van, hogy bejelentse cége elérhetőségét

Ha még nem tette meg, jelentse be cégének kapcsolattartásra szolgáló hivatalos elérhetőségét az ügyfélkapu mintájára nemrég létrehozott cégkapu oldalon, hiszen augusztus 30-án lejár az erre szolgáló határidő!

 

De mi is valójában a cégkapu?

 

A magánszemélyek által igényelhető ügyfélkapu mintájára létrejött az ún. cégkapu, ami a cégek számára kötelező. A cégkapu a hivatalos szervekkel való elektronikus kapcsolattartást szolgálja, azaz az interneten keresztül a cégek hivatalos ügyekben dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak. Jogszabály rendelkezhet úgy, hogy az elektronikus kapcsolattartással eleget lehet tenni a személyes megjelenési kötelezettséggel járó eljárási cselekmény teljesítésének is, így elvben emiatt is könnyebben intézhetővé válnak a hivatali ügyek.

 

Hol kell a cégkapun kopogtatni?

 

A cégkapu regisztrációs oldala a cegkapu.gov.hu oldalon érhető el. A regisztráció során a cégképviselő vagy a meghatalmazottja bejelentkezik az alkalmazásba (ehhez a lépéshez szükséges lehet az ügyfélkapus hozzáférés), kiválasztja a regisztrálandó cég cégformáját, megadja a szükséges adatokat. Ezek után a regisztrációs alkalmazás kapcsolatba lép az érintett közhiteles nyilvántartásokkal és ellenőrzéseket hajt végre, és eredményes regisztráció esetén az alkalmazás eltárolja a regisztrációs adatokat, és elektronikusan hitelesített visszaigazolást ad.

 

Bejelentési kötelezettség – a határidő augusztus vége!

 

Az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény kötelezi a 2017. január 1-jén már működő gazdálkodó szervezeteket arra, hogy a jogszabálynak megfelelő elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőséget 2017. augusztus 30-ig jelentsék be a rendelkezési nyilvántartásba (erről bővebben a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) honlapján található tájékoztatás). A vonatkozó kormányrendelet alapján a NISZ minden gazdálkodó szervezet számára díjmentesen biztosít elektronikus kapcsolattartásra szolgáló tartós tárhelyet 300 MB méretig. Ettől függetlenül a szolgáltató biztosítja, hogy a küldemények mérettől függetlenül is beérkezzenek a tárhelyre.

 

Átmeneti időszakra vonatkozó szabályok

 

  1. december 31-ig türelmi időszak van, azaz, ha jogszabály alapján az ügyfél elektronikus ügyintézésre köteles, és elektronikus elérhetősége az elektronikus ügyintézést biztosító szerv számára nem ismert, akkor ez a szervezet első alkalommal papír alapon veszi fel a kapcsolatot, és ezzel egyidejűleg felhívja az ügyfelet arra, hogy beadványait, iratait, okirati bizonyítékait kizárólag elektronikus úton nyújthatja be, és tájékoztatja a nem elektronikus úton történő benyújtás jogkövetkezményeiről. A cégtörvény szerint 2018. január 1-jétől a cégjegyzékben már kötelezően szerepeltetni kell a cégkapu, azaz a cég hivatalos elektronikus elérhetőségét, ezt megelőzően a cég kérheti az adat nyilvántartásba vételét.

 

„Fontos tudni, hogy 2018. január 1-jét követően, ha a gazdálkodó szervezet a fentiek szerinti kötelezettségnek nem tesz eleget, úgy az elektronikus ügyintézést biztosító szerv kezdeményezi a törvényességi felügyeleti eljárás vagy hatósági ellenőrzés lefolytatását” – figyelmezteti a cégvezetőket Szopkóné dr. Horváth Ildikó ügyvéd, a WTS Klient partnere.

 

A cégkapun történő regisztrációhoz segítséget és információkat itt talál.

 

A WTS-ről

 

A müncheni központú WTS Global adózás, valamint jogi és számviteli tanácsadás területén működő tanácsadó cégek nemzetközi hálózata. Együttműködő partnereivel több mint 100 országban van jelen, köztük 23 közép-kelet-európai céggel dolgozik együtt.  A dinamikus fejlődésben a német központ legerősebb régiós partnere és kizárólagos magyarországi képviselője a 100 %-ban magyar tulajdonú WTS Klient, amely ma már több mint 100 főt foglalkoztat, bevétele pedig eléri a 1,2 milliárd forintot. A cég ügyfelei között tudhat számos nemzetközi nagyvállalatot.

 

 

További információ: www.wtsklient.hu

640x40_feher
Scroll To Top