Banki elszámolás – NGM-helyettes államtitkár: az elégedetlen ügyfelek először a bankjukhoz, majd a Pénzügyi Békéltető Testülethez forduljanak

Azok a banki ügyfelek, akik a devizahiteles elszámolás kapcsán elégedetlenek a bankoktól kapott értesítő levelekben szereplő elszámolással, először a bankjukhoz, majd a Pénzügyi Békéltető Testülethez forduljanak – mondta Balogh László, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán pénteken este.

A Pénzügyi Békéltető Testület ingyenes bíróságon kívüli vitarendezési eljárást biztosít, ha a hibák “beazonosíthatóak”, azokat gyorsan, egészen biztosan, korrigálják majd – fűzte hozzá.
Ha ott sem kielégítő a megoldás az ügyfélnek, akkor marad a bírósági út – tette hozzá. “Nagyon bízom benne, hogy a Pénzügyi Békéltető Testületben a viták túlnyomó többségét el lehet rendezni” – mondta az NGM helyettes államtitkára.
Arra a műsorvezetői felvetésre, hogy mi történik, ha egy nagy bank, például egy svájci frank hitel esetében a törvényben szereplő 256 forintos árfolyam helyett ennél magasabb, 288 forinton számolja át a hitelt, kijelentette: “ha ez így történt, ez egy hihetetnül súlyos hiba, és törvénysértő”.
Ha egy banknál esetleg a fogyasztók széles tömegeit érintő téves számítások derülnének ki, az nagyon-nagyon súlyos szankciókkal járna, ez a banknak sok száz millió forintjába kerülhetne – tette hozzá Balogh László.(MTI)

Scroll To Top