ingyenes webstatisztika
Home / Belföld / Az Y generáció legnagyobb kihívása a monotonitás

Az Y generáció legnagyobb kihívása a monotonitás

Monotonitás-tűrés, információ áradat és az elméleti tudás gyakorlati alkalmazása az Y generáció legnagyobb kihívásai – derül ki az Adecco Csoport CEO for 1 Month gyakornoki programjából, amiből nem csak az Y, de az X generáció is sokat tanulhat. A magyarországi kiválasztott, Iváncsics Gergely a program végén egyhónapos szakmai tapasztalattal és 1,8 millió forintos álomfizetéssel lett gazdagabb.  

 

Az Adecco Csoport immár negyedik alkalommal hirdette meg CEO for 1 Month programját, amelyben 48 ország ügyvezetője mellé kerestek fiatal tehetségeket. A program lényege, hogy a kiválasztott fiatalok valós piaci környezetben szerezhetnek munkahelyi tapasztalatokat. „Az elméleti tudás és a gyakorlati tapasztalat közti különbségnek talán soha nem volt még akkora súlya, mint napjainkban. A munkatapasztalat ma már szinte minden álláshirdetésben alapvető követelmény, a pályakezdők viszont nyilvánvalóan ritkán rendelkeznek vele. Ezt az ellentmondást próbáljuk feloldani évről évre a CEO for 1 Month gyakornoki programunkkal” – ismertette a program lényegét Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.

 

Magyarországon a 25 éves Iváncsics Gergely, a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett hallgató ülhetett az igazgatói székbe. „Idén több mint 1600 lelkes és ambiciózus fiatal jelentkezett programunkra. Az önéletrajzok szűrésénél – mint minden cég –  elsősorban azokat a  képzettségeket és képességeket vettük figyelembe, amelyek illenek a profilunkhoz. Gergely közgazdász és pszichológus egyben, mondhatni ez a tökéletes kombináció egy HR szakember számára” – mondta el Stefano Longo.

 

Az X generáció is sokat tanulhat az Y-tól

A különböző vállalati gyakornoki programok nem csak a fiatalabb, de az idősebb generáció számára is hasznosak lehetnek. „Az egy hónapos gyakorlat során tudatosan át kellett gondolnom minden egyes feladatomat. Figyelnem kellett arra is, hogy folyamatosan visszajelezzek Gergelynek a teljesítményéről, hiszen ez nagyon fontos az Y generációnak. Emellett Gergelyt is arra bíztattam, hogy mondja el véleményét, meglátásait a különböző feladatokkal kapcsolatban, így valóban a csapat tagjának érezte magát. A fiatalos, újfajta megközelítésnek köszönhetően több esetben is a korábbi eljárásnál hatékonyabb megoldást találtunk a feladatok megoldására” – mondta el a szakember.

 

     

A monotonitást még szokni kell

Gergely tapasztalatai többek között az Y generáció legnagyobb kihívására is rámutatnak. „A többórás megbeszélések, a monoton munkafolyamatok igazi küzdelmet jelentettek számomra. Emellett a hatalmas információmennyiség és annak gyors feldolgozása, majd azonnali használata is kihívást jelentett. Másfelől viszont rengeteget fejlődött az aktív nyelvtudásom, hiszen a megbeszélések, prezentációk és elemzések készítése leginkább angol nyelven történt” – mondta el tapasztalatait Iváncsics Gergely.

 

Az Y generációban is van ambíció

Gergely gondolkodása a munka világáról megmutatja, hogy a mai huszonéves fiataloknak a szakmai fejlődés lehetősége és a megbecsülés jó hívószó lehet. „Nem tagadom, hogy a magas, 1,8 millió forintos fizetés nagy szerepet játszott abban, hogy jelentkeztem a programra, de ennél sokkal fontosabb szempont volt, hogy kipróbáljam magamat egy multinacionális vállalatnál. Az Adecconál eltöltött egy hónap alatt rengeteg szakmai kihívással és fejlődési lehetőséggel lettem gazdagabb, amit a jövőben kamatoztatni tudok alkalmazottként, vezetőként vagy akár egy saját vállalkozás indításakor.”

 

 

 

 Az Adecco Csoportról

A  zürichi központtal működő Adecco Csoport a HR-megoldások globális vezető szolgáltatója. A világ 60 országában több mint 5.100 irodájában 32.000 teljes munkaidőben foglalkoztatott alkalmazottal rendelkezik. Szolgáltatásai olyan széles területeket ölelnek fel, mint az ideiglenes munkaerő kiközvetítés, a tartós munkaerő elhelyezés, a munkahely váltás és a  tehetség fejlesztés, csakúgy mint a kiszervezés és a konzultáció. Az Adecco Csoport a Fortune Global 500 vállalat egyike, a  svájci bejegyzésű Adecco S.A. (ISIN: CH0012138605) szerepel a Svájci Tőzsdén (SIX) (ADEN) illetve a francia Euronexten (ADE).

 

 Adecco Magyarország

Az Adecco Magyarországon 1991-ben alakult meg a svájci Adia leányvállalataként, az Adia SA 90%-os és az Adia Ausztria 10%-os tulajdonrészével, és 1997 óta, az ADIA és a francia ECCO globális fúziója óta Adecco néven működik. Irodáink az ország minden régiójában megtalálhatóak. Budapesten található a szellemi és vezetői munkaerő-közvetítéssel, a fizikai munkatársak kölcsönzésével és közvetítésével, illetve a speciálisan irodai munkakörökkel foglalkozó irodánk, valamint több ügyfélhez kihelyezett on-site irodánk. Közel 100 állandó munkatársunk gondoskodik ügyfeleink és munkavállalóink igényeinek kielégítéséről, így évente több mint 350 munkavállalónak segítünk állandó munkához jutni, és naponta több mint 3500 időszakos munkatárs számára biztosítunk munkalehetőséget. Az Adecco, mint a világ vezető HR-tanácsadó cége, fontosnak tartja, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtson megbízói részére. A munkaerő-kölcsönzésen és -közvetítésen kívül szolgáltatásaink közé tartozik a bérszámfejtés és TB-ügyintézés, a karriertanácsadás, a HR-outsourcing, a képességfelmérés különböző tesztek is.  A cég 1996-ban az ISO 9002:1994 szabvány követelményeinek megfelelő minőségbiztosítási rendszert vezetett be, amelyet 2002-ben az új, ISO 9001:2000. szabványnak megfelelően alakított át, ezzel is biztosítva partnerei számára az egyenletesen magas színvonalú szolgáltatásokat. 

www.adecco.hu

640x40_feher
640x40_feher
Scroll To Top

[contact-form-7 id=”55816″ title=”ContactForm_WithTel”]

×