Az e-kereskedelmi forgalom 25-30 százalékos bővülésére számít az idei utolsó negyedévben a GKI Digital és az Árukereső.hu, ezzel az év egészében 30 százalékot meghaladó lesz a növekedés az előző évhez képest.
Az MTI-hez pénteken eljuttatott legfrissebb összefoglalójukban kiemelték: az idei várható növekedés kétszerese a tavalyinak.
A GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérésének adataiból az is látszik, hogy a 2020-as forgalombővülés leginkább a műszaki és számítástechnikai cikkek, a barkács- és lakásfelszerelési eszközök, valamint az élelmiszerek, illetve a drogériai és háztartási termékek területén volt jelentős. A műszaki cikkek online értékesítéséből származó forgalom csak a második negyedévben 84 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a harmadik negyedév pedig további 28 százalékos növekedést hozott. Tavaly a műszaki szektor online forgalma még az utolsó, ünnepi negyedévben sem tudott ilyen mértékben bővülni.
Az év végi hajrá még hátra van, de a közlemény szerint ennek kimenetele, dinamikája talán sosem volt ennyire kiszámíthatatlan, mert a megváltozott piaci környezetben a vásárlók reakciói és anyagi lehetőségei is jóval kiszámíthatatlanabbá váltak.
Felidézték azt is, hogy október végi lakossági kutatásuk szerint a válaszadók tavaly átlagosan nyolc embernek adtak ajándékot karácsonykor, de idén a legszűkebb családra és a közeli barátokra, 5-6 főre korlátozódik ez a lista. Átlagosan 52 300 forint az ajándékokra szánt keret, ami az előző évihez képest 8 százalékos emelkedés, tehát az inflációt meghaladó mértékű növekedés várható a költésekben, és az egy emberre jutó ajándékok értéke megnő.(MTI)