ingyenes webstatisztika

Az Arktika orosz atomjégtörő megtette első útját az északi-tengeri útvonalon

2020. november 24-én az Arktika univerzális orosz atomjégtörő az Ob-torkolattól megérkezett Szabetta kikötőjébe, ahol befejezte első útját, amelynek során a Szijányije Szeverá (Észak fénye) nevű teherszállító hajó előtt törte a jeget az északi hajózási útvonalon. Ez volt az orosz atomjégtörő első küldetése az üzembe helyezése óta. A hajó a Kara-tengeren az Ob folyó torkolatától kísérte a teherszállító hajót annak úti céljáig, Szabetta kikötőjébe. A hajókaraván az enyhe jégviszonyoknak köszönhetően 19-22 km/h átlagsebességgel haladt útja során.

„Az Arktika nevű univerzális atomjégtörő megérkezése az Ob-öbölbe bebizonyította, hogy az újgenerációs hajó hatékonyan működik az északi-tengeri útvonalon” – mondta Leonyid Irlica, első vezérigazgató-helyettes, az Atomflot hajózási igazgatója.  „Az atomjégtörő kiváló manőverezhetőségének és kettős merülésének köszönhetően képes arra, hogy biztonságosan kísérje a jégtörőket az Északi-tenger hajózási útvonalán.”

Az Arktika univerzális atomjégtörő november 14-én hagyta el Murmanszk kikötőjét. November 16-án elvégezték a hajó atomreaktorait nem érintő beállítási munkákat, ezt követően indult el északi-tengeri útjára, hogy végrehajtsa első küldetését. A tervek szerint az Arktika idén december közepén érkezik vissza a murmanszki kikötőbe, és a készleteinek feltöltése után újra az Északi-tenger jéggel borított vizeire hajózik.

Az Arktika az első egysége a három újgenerációs, kettős merülésű atomjégtörőből álló flottának, amelyek képesek akár a három méter vastag jégtorlaszok áttörésére is, illetve a jéggel borított sekély szibériai folyótorkolatokban is tudnak haladni.  Mindegyik atomjégtörőt két, egyenként 175 MW hőteljesítményű RITM-200 típusú reaktor látja el az üzemeléshez szükséges elektromos energiával. A Szibir atomjégtörő várhatóan 2021-ben, az Urál pedig 2022-ben állhat szolgálatba.

640x40_feher
Scroll To Top