ingyenes webstatisztika

AutoWallis Sales Report 2019. I-II. negyedév

Első alkalommal teszi közzé a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt. az összesített értékesítési adatait bemutató AutoWallis Sales Report-ot.

 

Az AutoWallis Nyrt. mindhárom üzletága (Nemzetközi disztribúciós, Belföldi disztribúciós, Autóipari szolgáltatói) növekedést ért el 2019. első félévében, az előző év hasonló időszakával összemérve az összesített értékesítési darabszámokat, szervizórákat, kölcsönzési flottaméretet és bérleti események számát tekintve. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a piaci trendeket értékelve elmondta, hogy miközben az Európai Unióban a gépjármű értékesítési piac lassulásának jelei tapasztalhatóak, addig az AutoWallis által lefedett 14 közép-kelet-európai országban a régió piaci trendjeinek megfelelően üzletáganként eltérő mértékben ugyan, de jelentős mértékben tudott növekedni az idei első félévben. Ugyanezen időszakban az új személygépjármű forgalomba helyezés bővülése 5,35 százalék volt a magyar piacon a DataHouse adatai szerint[1]. Az AutoWallis Nemzetközi disztribúciós üzletága a tavalyival összehasonlítva 13,5 százalékkal több, összesen 1.076 darab új autót értékesített az idei első hat hónapban. A Belföldi disztribúciós üzletág az új autó eladásait 6,81 százalékkal 1.428, míg a használt autó eladásait 75,29 százalékkal 454 darabra növelte. Az Autóipari szolgáltatói üzletágon belül a szervizórák száma 15,12 százalékkal 25.118-ra, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 10,99 százalékkal 495 darabra, míg a bérleti események száma 4,29 százalékkal 11.207 darabra nőtt a tavalyi első féléves adatokkal összehasonlítva.

Az AutoWallis Sales Report mostantól minden negyedévet követő hónap utolsó napján jelenik meg (ha az hétvégére, vagy munkaszüneti napra esik, akkor a rákövetkező munkanapon).

 

 

 

Az AutoWallis Nyrt.

A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában, valamint a BUX és BUMIX indexekben jegyzett AutoWallis Nyrt. célja, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen. A vállalat 2018-as, nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) alapján számított konszolidált 65,5 milliárdos árbevételének duplázását tervezi 2024-re, melyet elősorban organikus úton akar elérni. A vállalat célja emellett, hogy az autóipari befektetésekre fókuszáló befektetési portfóliójának folyamatos, akvizíciós úton történő szélesítésével klasszikus, konzervatív üzletpolitikát képviselő vagyonkezelőként működjön. Az AutoWallis csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Csehország, Bulgária, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Macedónia, Magyarország, Montenegró) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen. A csoport tagjai közé tartozik a Wallis Automotive Europe, a Wallis Motor Pest, a Wallis Motor Duna, valamint a Wallis Autókölcsönző. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, a Saab alkatrészek utánpótlása és a Sixt rent-a-car, melyek közül a BMW a prémium autópiacon, míg a Sixt az autókölcsönző piacon foglal el domináns pozíciót. www.autowallis.hu

[1] Forrás: DataHouse Új személygépjármű Forgalombehelyezés elemzés – 2019. 1. félév

640x40_feher
640x40_feher
Scroll To Top