ingyenes webstatisztika

AutoWallis: ötödével bővülő árbevétel és másfélszeres eredménynövekedés az első félévben

Erős félévet zárt az AutoWallis, miután árbevételét 21 százalékkal, 38,4 milliárd forintra, átfogó eredményét pedig 148 százalékkal 458 millió forintra növelte. Az erős számokhoz az AutoWallis mindhárom üzletága hozzájárult, melyek közül eredményesség tekintetében a nemzetközi disztribúciós és az autóipari szolgáltatói üzletág emelkedett ki.

 

Az AutoWallis Nyrt. jelentős árbevétel- és eredményességnövekedést ért el csoport szinten 2019 első hat hónapjában, ezzel a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat tovább folytatja a tavasszal meghirdetett ötéves stratégiájának megvalósítását. A csoport árbevétele 21 százalékkal, 38,4 milliárd forintra bővült, melyhez eltérő mértékben, de a vállalat mindhárom üzletágának (Nemzetközi disztribúciós, Belföldi disztribúciós, Autóipari szolgáltatói) növekedése hozzájárult. Az árbevétel bővülése annak fényében különösen szembetűnő, hogy az Európai Uniós tagországokban a gépjárműértékesítési piac lassulásának jelei tapasztalhatóak. Miközben az EU-ban 3,1 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés az idei első félévben, a magyar újautó-piac 5,3 százalékos, míg a 2014 után csatlakozott tagállamok tekintetében a növekedés 1,4 százalék volt átlagban az értékesített személygépjárművek tekintetében. A csoport működése nem független az európai autópiac egészétől, de tevékenysége, hatékonysága, üzleti lehetőségei, értékteremtő képessége szempontjából Közép-Kelet-Európa és a Balkán tekinthető tényleges működési régiójának. A jó eredményekhez az is hozzájárult, hogy az AutoWallis a hazai és nemzetközi piacain leginkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió minden piacán belül növelte részarányát az összes személygépjárművön belül.

Az árbevétel növekedésének üteménél is nagyobb mértékben javult az AutoWallis működésének hatékonysága: az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél kisebb mértékben, mindössze 20 százalékkal, azaz 1 milliárddal nőtt 33,2 milliárd forintra. Tavaly a nemzetközi disztribúciós üzletág árréstermelő képességét több átmeneti hatás is rontotta, melyeken túllépve az idei első félévben már lényegében normalizálódott az eredményesség. Az anyagköltségek 24 százalékkal, elsősorban a megnövekedett szervízszolgáltatások költségeinek emelkedésének köszönhetően nőttek, míg az igénybe vett szolgáltatások értéke 18 százalékkal bővült, elsősorban az új nemzetközi piacok és a modellkínálat megújulása miatti magasabb marketingköltség miatt. A személyi jellegű ráfordítások 34 százalékos emelkedése meghaladta a forgalomnövekedés átlagát, de a növekedés összege az árbevétel növekedésnek mindössze 3%-a. Mindezek alapján a társaság átfogó eredménye 148 százalékkal nőtt 458 millió forintra, míg a menedzsment megítélése szerint az eredményességét legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA 24 százalékkal közel 1,4 milliárd forintra emelkedett. Az eredménynövekedés fő oka a nemzetközi disztribúciós üzletág bázis időszakhoz képest elért jobb teljesítménye, valamint az AutoWallis stratégiájának megfelelően a folyamatosan növekedő hatékonyságot elérő autóipari szolgáltatói üzletág által megtermelt eredménynövekedés volt.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves eredmények kapcsán kiemelte, hogy a társaság az év elején meghirdetett ötéves stratégiában kijelölt úton halad: az első féléves adatok jól mutatják a lehetőségeket az organikus növekedés terén, és az is látszik, hogy az AutoWallis piacai az uniós átlagot meghaladó növekedést képesek felmutatni. A vezérigazgató rámutatott, hogy a stratégiában olyan akvizíciókkal számolnak, melyek az árbevétel és az eredmény növekedéséhez egyaránt hozzájárulnak. Elmondta, hogy eddig 20 konkrét, potenciális akvizíciós célpontot azonosítottak, melyek közül több esetben megtörtént a kapcsolatfelvétel, az adatgyűjtések elindultak, és az elsőkörös ajánlatok több esetben megtörténtek.

Az AutoWallis Csoport három üzletága közül a nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 11 százalékkal nőtt, mely elsősorban a 13,5 százalékkal 1.076 darabra emelkedő új autó eladásoknak tudható be. A belföldi disztribúciós üzletág új autó eladásait 22 százalékkal 1.638, míg használt autó eladásait 75 százalékkal 454 darabra növelte, ezzel árbevétele 31 százalékkal bővült, mely – részben egy egyszeri tételnek köszönhetően – a kiemelkedően magasabb értékesítési darabszámoknak köszönhető. A növekedés kiemelt jelentőségű annak tükrében, hogy az értékesítés a legfontosabb ügyfélkapcsolati belépőpontot jelenti az AutoWallis Csoport kiemelkedően eredményes Autóipari szolgáltatói üzletágának. Az AutoWallis három üzletága közül a legnagyobb eredménytermelő képességű autóipari szolgáltatóinak az árbevételen belüli részesedése egy százalékkal 10 százalékra emelkedett. Az üzletág teljesítményét meghatározó három fő terület közül a szervizórák száma 15 százalékkal 25.118 órára, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 11 százalékkal 495 darabra, míg a bérleti események száma 4 százalékkal 11.207 darabra nőtt a tavalyi első féléves adataival összehasonlítva. Az idei első félévben az üzletág árbevétele jelentősen, 24 százalékkal bővült, miközben az árbevétel arányos nyereségessége több mint duplázódott. A gépjárműkölcsönzés területén a Csoport a Sixt márkával van jelen, melynek eredményére jelentős hatással van a Liszt Ferenc Repülőtérre érkező utasok számának dinamikus, az első félévben 7,5 százalékos növekedése.

 

Az AutoWallis Nyrt.

A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában, valamint a BUX és BUMIX indexekben jegyzett AutoWallis Nyrt. célja, hogy 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen. A vállalat 2018-as, nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) alapján számított konszolidált 65,5 milliárdos árbevételének duplázását tervezi 2024-re, melyet elősorban organikus úton akar elérni. A vállalat célja emellett, hogy az autóipari befektetésekre fókuszáló befektetési portfóliójának folyamatos, akvizíciós úton történő szélesítésével klasszikus, konzervatív üzletpolitikát képviselő vagyonkezelőként működjön. Az AutoWallis csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Csehország, Bulgária, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Macedónia, Magyarország, Montenegró) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen. A csoport tagjai közé tartozik a Wallis Automotive Europe, a Wallis Motor Pest, a Wallis Motor Duna, valamint a Wallis Autókölcsönző. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, a Saab alkatrészek utánpótlása és a Sixt rent-a-car, melyek közül a BMW a prémium autópiacon, míg a Sixt az autókölcsönző piacon foglal el domináns pozíciót. www.autowallis.hu

640x40_feher
640x40_feher
Scroll To Top