ingyenes webstatisztika
Home / Belföld / A tavaszi hosszú hétvégéken többet használtuk a Visa kártyákat külföldön

A tavaszi hosszú hétvégéken többet használtuk a Visa kártyákat külföldön

A Visa külföldre irányuló hazai költési adatai[1] alapján a 2018 első felében magyarok többet használták a hosszú hétvégi külföldi útjaik során a Visa kártyáikat, mint a hagyományos hétvégéken. Az elmúlt hónapokban Magyarországon négy hétvégén pihenhettünk hosszabban: a március 15-i nemzeti ünnepkor, Húsvétkor, a május elsejei hétvégén, valamint Pünkösdkor.

  • A magyarok 2018 első felében többet használták a hosszú hétvégi külföldi útjaik során a Visa kártyáikat, mint a hagyományos rövid hétvégéken. A legnépszerűbb hosszú hétvége a Visa kártyákkal való fizetés alapján a március 15-i hétvége volt.
  • A legnépszerűbb úti célok a Visa kártyatulajdonosok körében Ausztria, Németország és Olaszország voltak.
  • A Visa kártyákkal a legtöbbet szállásra, étkezésre, ruhákra és kiegészítőkre költöttek.

A Visa határokon átnyúló költési adatai alapján a rövidebb utazásokra a legnépszerűbb hétvége a március 15-i nemzeti ünnep volt. Ezen a hétvégén megduplázódott a tranzakciószám a hagyományos hétvégékhez képest, és a költések volumene is 130 százalékkal nőtt. A Visa kártyák használata nőtt a május elsejei hétvégén és Pünkösdkor is, ekkor a tranzakciószám, és a költések értéke is 50 százalékkal emelkedett. Húsvétkor a tranzakciószám hasonló volt egy normál hétvégéhez, és a költések volumene is csak 10-12 százalékkal emelkedett.

A kártyahasználat alapján a vizsgált hétvégék során Ausztria volt a legnépszerűbb úti cél, de Németország, Szlovákia, Olaszország és az Egyesült Királyság is kedvelt célpont volt az a hazai Visa kártyabirtokosok körében. A március 15-i hosszú hétvégén az összes magyar kibocsátású Visa kártyás külföldi fizetés fele ezekben az országokban történt, ami az összes költés 58 százalékát fedezte. Ezzel szemben a május elsejei hétvégén ezekben az országokban az összes tranzakció már csak 40 százalékát bonyolították le, míg a pünkösdi hétvégén az arány 37 százalék volt.

A legnépszerűbb úti cél a március 15-i hosszú hétvégén Ausztria volt: a hazai Visa kártyák határokon átnyúló tranzakcióinak 25 százalékát itt bonyolították le, míg a költések egyharmada realizálódott itt. A pünkösdi hosszú hétvége során már Olaszország volt a legkedveltebb desztináció, a tranzakciók 8 százalékával és a költések volumenének 12 százalékával.

„A határon átnyúló költésre vonatkozó legfrissebb adatok alapján elmondhatjuk, hogy a kártyáink népszerű fizetési eszközök a magyarok körében, függetlenül attól, hogy hosszabb vagy rövidebb útra mennek-e külföldre. A gyors és biztonságos fizetési megoldásaink több mint 200 országban és több mint 46 millió kereskedőnél érhetőek el világszerte lehetőséget adva arra, hogy a kártyabirtokosok különféle utazási helyzetekben szabadon döntsenek a fizetés módjáról.” – mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

A magyarok a hosszú hétvégék alatt leginkább szupermarketekben (az összes tranzakció nagyjából 25 százaléka), étteremben, (mintegy 16 százalék) és benzinkutaknál (körülbelül 10 százalék) használták külföldön a Visa kártyáikat, míg a legtöbbet szállásra (28 százalék), ruhára és kiegészítőkre költötték. Az összes külföldre irányuló POS terminálnál lebonyolított tranzakció kétharmadát és a költések közel 70 százalékát a ruháért és kiegészítőkért, a benzinért, a szállásért és az étkezésért való fizetések adták.

 

A Visáról

A Visa Inc. (NYSE:V) a világ vezető digitális fizetési vállalata. Küldetésünk, hogy megoldásainkkal összekössük a világot a legfejlettebb, legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb fizetési hálózattal, ezzel is elősegítve az emberek, vállalatok, gazdaságok gyarapodását. A világ egyik legfejlettebb adatfeldolgozó hálózatát, a VisaNetet működtetjük, amely több mint 65 000 tranzakciót képes kezelni másodpercenként. A vállalat innovációra való folyamatos törekvése katalizátorként hat a digitális kereskedelem növekedésére eszköztől függetlenül, fő hajtóereje a mindenki számára mindenhol elérhető készpénz nélküli jövőről szőtt álmoknak. Ahogy a világ az analóg megoldásokról a digitálisakra vált, a Visa a megoldásai, a munkatársai, a hálózata és az elérhetősége által átformálja a kereskedelem jövőjét. További információ elérhető az About Visa, a visacorporate.tumblr.com oldalakon és a @VisaNewsEurope Twitter azonosítón.

[1] Visa adatok

640x40_feher
640x40_feher
Scroll To Top

[contact-form-7 id=”55816″ title=”ContactForm_WithTel”]

×