ingyenes webstatisztika

A koronavírus átírhatja a nagyvállalatok online banki szokásait

Jelenleg a nagyvállalatok körében az online banki átutalás a legnépszerűbb elektronikus szolgáltatás, azonban a mobil applikáción történő bankolás lehetőségével egyelőre még kevés cég él – derül ki a K&H nagyvállalati felmérésből. A következő néhány hétben, hónapban azonban az online ügyintézés még jobban felértékelődhet, és még több ügytípusra kiterjedhet, hiszen a pénzügyek akkor sem állnak le, ha otthonról kell dolgoznunk vagy már az országhatárokat is lezárták.

 

A lakosság részéről egyértelmű az igény, hogy a legtöbb banki szolgáltatás interneten is elérhető legyen, hiszen jóval egyszerűbb, gyorsabb és bárhonnan elintézhető, de vajon lépést tartanak-e ezzel a nagyvállalatok, és ha igen, milyen elektronikus szolgáltatásokat és csatornákat használnak leginkább. A K&H nagyvállalati felmérése arra kereste a választ, hogy mennyire nyitottak a hazai, 2 milliárd feletti éves árbevételű nem-állami nagyvállalatok az online banki ügyintézés iránt.

 

A vírusjárvány kirobbanása előtt készült kutatásból kiderült, hogy a cégek is egyre inkább nyitnak az online világ felé. A válaszok alapján az látszik, hogy szinte mindegyik nagyvállalat él az online utalás adta lehetőséggel. Kétharmaduk a vállalati számlával kapcsolatos információknak is az interneten néz utána, céges bankkártyát 10-ből 6 vállalat, e-bankszámlakivonatot pedig minden második cég használ.

 

A kutatásból az is kirajzolódott, hogy a bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS terminál egyelőre nem annyira elterjedt a nagyvállalatok körében, holott a készpénz helyett most különösen fontos lenne a bankkártyás fizetést előtérbe helyezni. A bankkártyát ugyanis általában egy ember használja, míg a bankjegyek rengeteg kézen mennek keresztül, növelve ezzel a vírusfertőzés esélyét.

 

Az online lehetőségekkel barátkoznak a cégek

A vásárlásokról, tranzakciókról szóló SMS értesítés az okostelefonok világában ma már régimódinak számít. A kutatás szerint viszont a cégek egy részének még mindig fontos, miközben a mobil applikáción, elektronikus csatornákon történő bankolás lehetőségét egyelőre kevés cég használja ki.  A jelenlegi szokásokat azonban a koronavírusjárvány jelentősen átírhatja, és feltehetően egyre több cégnek kell megbarátkozni az online ügyintézéssel, hiszen a vállalat pénzügyei akkor sem állnak le, ha a dolgozói otthonról dolgoznak, vagy lezárták az országhatárokat.

 

 

A K&H nagyvállalati kutatásról

A kutatás 250, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem állami tulajdonú cég döntéshozójának megkérdezésével történik. A legutóbbi felmérés 2019. augusztus 27. és szeptember 13. között zajlott.

 

 

A K&H Csoport

 

Az ország egyik vezető és országosan közel 4000 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit mindenkor magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és csoportszinten több mint másfélmillió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 2300 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet

 

 

K&H Bank

 

2019 év végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 359 milliárd forint

mérlegfőösszeg: (IFRS konszolidált, nem auditált): 3 519 milliárd forint

adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 50,9 milliárd forint

 

K&H Biztosító

 

2019 év végén:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 17,2 milliárd forint

mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 185,8 milliárd forint

biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 7,8 milliárd forint

adózás utáni eredmény: (IFRS konszolidált, nem auditált): 5,8 milliárd forint

640x40_feher
Scroll To Top