ingyenes webstatisztika
Home / Belföld / 4 tipp a vállalkozás online jelenlétéhez!

4 tipp a vállalkozás online jelenlétéhez!

Az online jelenlét meglehetősen fontos szinte bármilyen vállalkozás életében, hiszen kiszélesíti a célcsoportot. Segítségével nem csupán a környezetünkben élő potenciális fogyasztókat érhetjük el, hanem akár határokon átívelő közönséget is. Amennyiben eljutunk arra a pontra, hogy eldöntjük: belevágunk az online tevékenységbe, valószínűleg nagy pozitív változást várunk tőle. Ezt jól is tesszük, azonban ahhoz, hogy valóban sikeres legyen az online jelenlét, tudatosan kell csinálunk! Mutatunk 4 lépést, melyeken végighaladva közelebb kerülhetünk a célhoz.

 

Forrás: Pixabay

 

1, Azonosítsa a közönséget!

 

Egyáltalán nem mindegy kit és milyen céllal szeretnénk elérni. Gondoljunk csak bele, hogy egy fodrász szalon vendégkör bővítéséhez teljesen más stratégia szükséges, mint például egy vállalkozókat célzó tanfolyam jelentkezőinek toborzásához.

 

Pontosítsuk, kiknek szeretnénk üzenni és mit! Kisgyermekes anyukákat célzunk? Fiatal párokat? Üzletembereket? Az ő stílusukhoz passzoló kommunikációt kell alkalmaznunk! Mit szeretnénk elérni az online tevékenységünkkel? Növelhetjük a márkánk, üzletünk ismertségét, gyűjthetünk vendégeket, vagy biztathatunk vásárlásra. Célcsoportunktól és tevékenységünktől függ, mit választunk, a lényeg, hogy jól gondoljuk át és legyünk tisztában vele, mit miért csinálunk, mi a célunk az internetes jelenléttel!

 

     

 

2, Készítsen jó tartalmat!

 

Amikor már pontosan tudjuk, ki a célcsoportunk, sokkal könnyebb lesz az ő stílusukhoz illő és számukra releváns tartalmat előállítanunk. Mindenképpen igazodjunk az igényeikhez! Ne azt próbáljuk számukra közvetíteni, hogy kik vagyunk mi és mit vegyenek meg tőlünk, hanem a kérdéseikre próbáljunk választ adni, vagy a problémáikra megoldást nyújtani, ezáltal sokkal szimpatikusabbak leszünk számukra. Továbbá lehetőség szerint vizuális elemekkel tarkítsunk a kommunikációt, hogy ezáltal figyelemfelkeltőbbek és megjegyezhetőbbek legyünk.

 

3, Publikálja a megfelelő helyen!

 

Egyáltalán nem elhanyagolható tényező, hogy hol tesszük közzé ezeket a tartalmakat. A célcsoport meghatározásánál már valószínűleg körvonalazódott bennünk, hogy számukra mely online platformok használata javasolt. Ezen túlmenően a tartalom típusok is meghatározzák, hogy elsősorban hol tegyük közzé őket. Egy esemény meghívót pl. Facebookon, tanító jellegű videót YouTubeon, vagy a cég mindennapi életéről szóló hangulatképeket Instagramon. Ha munkavállalót keresünk a LinkedIn a megfelelő platform, továbbá a céges honlap szinte kihagyhatatlan az online megjelenés kapcsán. Ott gyakorlatilag bármilyen jellegű információt bármilyen formában meg tudunk osztani, szinte csak a képzelet szab neki határt.

 

Ha honlap készítésbe kezdünk, domain regisztrációra és webtárhely szolgáltatásra lesz szükségünk, majd kapacitásaink függvényében különféle sablonok segítségével elkészíthetjük magunk is, vagy bízhatjuk profikra a munkát.

 

4, Mérjen, optimalizáljon!

 

Bármelyik online platform mellett is döntünk, nagyon fontos hogy mérjük, elemezzük az eredményeket. Vegyük észre, hogy a célközönséget milyen tartalom és melyik platformon fogja meg leginkább, és ezeket használjuk gyakrabban a későbbiekben. Ami nem megy jól, azon pedig változtassunk!

 

A céges közösségi média oldalaknak is vannak beépített statisztikái, ezek segítségével könnyebb az elemzés, honlap kapcsán pedig kifejezetten részletes információkat is kaphatunk az oldal teljesítményéről és a látogatók viselkedéséről. Ezeket az adatokat felhasználva, könnyedén tudjuk optimalizálni online tartalmainkat.

 

Ezeken a lépéseken végighaladva közelebb kerülhet az online jelenlét sikeres stratégiájához. Sok sikert kívánunk!

640x40_feher
640x40_feher
Scroll To Top

[contact-form-7 id=”55816″ title=”ContactForm_WithTel”]

×