ingyenes webstatisztika
Home / 12 tipp: hogyan éljünk túl egy ISO 9001 auditot?

12 tipp: hogyan éljünk túl egy ISO 9001 auditot?

Avagy: mit tegyünk és mit ne tegyünk egy ISO auditon?

Manapság már a legtöbb komolyan vehető középvállalkozás és afeletti cég bevezetett már  minimum egy ISO 9001, de inkább egy ISO 9001 + ISO 14001 integrált rendszert. Az évenkénti auditok általában nem tartoznak az ünnepelt napok közé a munkatársak körében (kivéve, ha valakinek fura kis perverziója az ISO 9001 kézikönyv és ISO 9001 szabvány olvasgatása hétvégenként). Cikkünkben a Mav-IT Kft. vezető tanácsadójával együtt gyűjtöttük össze azokat a bizalmas tanácsokat, amelyeket eddig csak az ügyfelek hallhattak ISO 9001 audit előtt.

 

  1. Értelmezzük az auditor által feltett kérdést mielőtt válaszolunk. Ha kétségeink vannak, tisztázzuk. Pontosan hogyan kell értenünk a kérdést? Ha szerencsénk van, az új kérdésben benne lehet a válasz. Ha nem, akkor is kaptunk egy-két perc gondolkodási időt.
  2. Ha nem tudjuk egy kérdésre a választ, akkor a helyes válasz az hogy „Nem tudom, de mindjárt utána nézek”. Nem tudhatunk mindent fejből, ez nem bűn.
  3. Nem probléma, ha csendben ülünk amíg az auditor olvasgat vagy jegyzetel. Ez nem teadélután, nem muszáj folyamatosan beszélgetni. Foglaljuk el mi is magunkat közben csendben, de ne álljunk fel az asztaltól és ne telefonáljunk. (Ha az auditor megnézegeti a telefonján az emailjeit, mi is megtehetjük.)
  4. Emberek vagyunk, vannak szükségleteink. Nem ismerjük az auditor(ok) egészségi állapotát, ezért 90 percenként javasoljunk és tartsunk 15 perc szünetet. Az első szünet alkalmával az auditorral egynemű kolléga tegyen megjegyzést a mellékhelység hollétére. Legyen víz és pohár az asztalon.
  5. Ne célozgassunk rejtélyesen válaszainkkal semmire, és ne keltsünk olyan benyomást mintha tudnánk de elhallgatnánk valamit izgalmasat. Ettől nem tűnünk fontosabbnak csak felkészületlenebbnek.
  6. Ne tereljük el a szót és ne csacsogjunk feleslegesen: az auditor úgyis észreveszi, csak legfeljebb nem teszi szóvá. 
Ha látványosan terelünk egy témáról, az auditor megjegyzi, és később visszatér rá.
  7. Ha belegabalyodtunk a saját válaszainkba (vagy úgy érezzük: keresztkérdést kaptunk), ne magyarázkodjunk, hanem vegyük elő az ISO 9001 dokumentációt és onnan tisztázzuk a kérdést. Ha már volt ilyen kérdés más irányból azt óvatosan jelezhetjük, ezzel is utalva, 
hogy figyelünk az elhangzottakra.
  8. Ne fejtsük ki a véleményünket, ha nem kérdezi senki. (Ha lehet, még akkor se.) 
Beszéljenek inkább a tények és a ISO 9001 kézikönyv és az ISO rendszerrel kapcsolatos feljegyzések, de ne legyünk indokolatlanul visszahúzódóak.
  9. Ha számot kérdez, ne becsléssel válaszoljunk. Ne kommentáljunk adatokat és ne mentegetőzzünk miattuk.
  10. Az ISO 9001 audit közben mi ne keressünk hibákat (elég lesz az, amit az auditor talál…). Nem tudhatjuk hogy amit esetleg találunk nem-e nagyobb súlyú, mint az összes többi együttvéve.
  11. Ha tévedtünk, korrigáljuk mielőbb! Nagyobb ciki ha nem szólunk semmit, holott már mindenkinek világos, hogy butaságot beszéltünk. Tévedni emberi dolog, de azt hinni, hogy ezt más nem vette észre: állati.
  12. Ne hangoztassuk negatív véleményünket az egész ISO 9001 rendszer feleslegességéről. Az auditornak ez a munkája, ráadásul többségük valóban, őszintén hisz benne.
640x40_feher
640x40_feher

Comments are closed.

Scroll To Top

[contact-form-7 id=”55816″ title=”ContactForm_WithTel”]

×